Top-5 best gelezen blogs januari-juni

Top-5 best gelezen blogs januari-juni

Veel ondernemers zijn óf op vakantie óf maken plannen voor de rest van het jaar. Daarbij kan de info uit de best gelezen blogs van Business Blog School van pas komen.

Misschien lees je als trouwe fan van Business Blog School alle artikelen… Hm, ik ga er eigenlijk van uit dat niemand élke nieuwsbrief opent en élke blog leest. Dus heb je mogelijk een van onderstaande best gelezen blogs tussen januari en juni 2018 gemist.

In de top-5 allemaal artikelen die hoog scoren in Google. Dus veel lezers zijn langs die weg bij de blogs uitgekomen. Een flink aantal heeft mijn weggever aangevraagd en staat nu op mijn mailinglijst. Dat betekent dat de consequente inzet op SEO zichzelf uitbetaalt!

NB: Onder mijn top-5 zie je hoe je in Google Analytics de best gelezen blogs opduikelt.

1. Cookiebot, de meest gebruiksvriendelijke AVG-oplossing voor cookies

Sinds de invoering van de wet AVG op 25 mei moet je bezoekers waarschuwen dat je cookies gebruikt op je website. Mensen moeten ook marketing cookies kunnen blokkeren, omdat deze cookies persoonsgegevens verzamelen.

De Autoriteit Persoonsgegevens controleert voorlopig vooral grotere bedrijven en een ontbrekende cookiemelding is dus grote overtreding maar… better safe than sorry.

Met ‘Cookiebot’ staat Business Blog School op plek #3 in Google. Dat verklaart de hoge positie in deze top-5 van best gelezen blogs.

Cookiebot: GDPR / AVG proof cookietool
Ik ben via dit artikel in contact gekomen met de makers van Complianz. Op hun verzoek ga ik binnenkort deze in juni gelanceerde tool uitproberen die minimaal dezelfde mogelijkheden zou hebben als Cookiebot. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

2. Promoot je zakelijke blog met een teaser video

Promoot je blog met een teaser teaser of blogtrailerDe meeste ondernemers promoten hun blogs op social media met een tekstje en een link. Je kan ook een teaser video inzetten om kijkers door te sturen naar je blog (soort filmtrailer). Een video trekt op Facebook, LinkedIn en Instagram Stories meer aandacht dan een post met alleen tekst.

Bij dit blogartikel vind je ook een videohandleiding over de gratis tool Lumen. In dat filmpje laat ik stap voor stap zien hoe je met die tool een teaser video kan maken.

3. Top-5 Nederlandstalige marketingboeken 2017

Dit artikel komt goed van pas als je je koffers pakt of als je je met een glas ijsthee op het balkon installeert. De zomer is hét moment om je kennis over online marketing bij te spijkeren. Natuurlijk heb ik ook in 2018 alweer de nodige (goede en minder goede) boeken gelezen, maar ik sta nog steeds achter de top-5 die ik begin dit jaar deelde.

Met onder andere boeken van Noortje Janmaat, Gerda van Galen,  Charlotte de Mey en Marielle van der Vlies. Laagdrempelige boeken boordevol tips en inspiratie.

4. Filter jezelf uit de Google Analytics statistieken

Op dit artikel heb ik veel reacties gekregen. Veel mensen merkten dat ze, na het instellen van het filter, ineens veel betrouwbaardere cijfers uit Google Analytics haalden.

In het kader van de AVG wordt aangeraden om IP-adressen in Google Analytics te anonimiseren. Kan je dan nog je eigen IP-adres blokkeren? Geen probleem. Over dit onderwerp heb ik een korte update toegevoegd aan de blog.

5. CHEAT SHEET: alles over het invoegen van tussenkoppen

Ik houd van overzicht. In mijn leven en in blogs 😉 Ik wil informatie makkelijk kunnen vinden en niet te lange lappen tekst voorgeschoteld krijgen. Dus genoeg witregels en tussenkoppen. Dit blogartikel gaat over het invoegen van tussenkoppen of heading tags.

In het artikel leg ik in een korte video uit op welke 3 manieren je tussenkoppen kan invoegen. Onder andere met een handige sneltoets die je op termijn flink wat tijd bespaart.

Wordpress: alles over heading tags (tussenkoppen)

Hoe zoek je uit wat JOUW best gelezen blogs zijn?

Ik vind een top-3 of een top-5 met de best gelezen blogs van het eerste halfjaar een typische zomerblog. Ook jij kan natuurlijk zo’n blog maken.

  1. Log in bij Google Analytics.
  2. Ga naar behaviour > site content > all pages.
  3. Selecteer rechtsboven naar welk tijdvak je wilt kijken > klik op apply.
  4. Je ziet in een tabel de best bekeken pagina’s (kijk naar de unique page views).

Je komt onder andere deze ‘url’ tegen: /. Deze slash staat voor de homepage. Misschien zal ook je blogoverzicht of de over-jou pagina hoog scoren. Loop de pagina’s langs tot je de 3 of 5 best gelezen blogs op een rijtje hebt en deel dit als artikel.

Deel jij wel eens je best gelezen artikelen als losse blog?

 

Interessant? Deel dit artikel zodat ook andere ondernemers ervan kunnen profiteren.

20 reacties op “Top-5 best gelezen blogs januari-juni

  1. Custodia Chineva schreef:

    Zo fijn dat je op deze manier terug kan kijken naar je blog, zo leer je steeds wat je lezer graag lezen xx

  2. Gabrielle schreef:

    Leuk om terug te kijken, het is altijd interessant om te analyseren

  3. Sofie Katelijne schreef:

    Handig dat je zo’n overzichtje maakt!

  4. Nicole Orriëns schreef:

    Nee, eigenlijk niet maar dat is best een goed idee. Dank voor de tip : )

  5. The lemon kitchen schreef:

    Inderdaad altijd leuk om terug te kijken! Ook een beetje spannend haha.

    1. Jessie van Loon schreef:

      Spannend… ja: wat kom je tegen wat je eigenlijk niet terug wilt zien? Nou ja, gelukkig heeft elke blog een prullenbak in geval van nood 😉

  6. Wendy Schuchmann schreef:

    Ik kom voor het eerst op je blog en zo’n overzicht is handig om een beetje wegwijs te worden. Als blogger vind ik het ook een goed idee om een artikel te schrijven over eerdere blogberichten en dan vooral naar aanleiding van een bepaald thema.

    1. Jessie van Loon schreef:

      Hai Wendy, grappig, ik ben bezig met een welkomsbericht voor nieuwe abonnees van mijn nieuwsbrief. Dat wordt een thematisch overzicht, zo van, als je nieuw bent bij Business Blog School, dan zijn deze blogs een mooie start, enz.

  7. Wanda schreef:

    Ik heb zelf zo’n blog nog nooit gedaan maar op zich is het natuurlijk wel een idee, vooral nu in de zomer. Op die manier kun je vrij eenvoudig een nieuw artikel plaatsen terwijl je tegelijkertijd je oude artikelen weer in het zonnetje zet.

    1. Jessie van Loon schreef:

      Yep, dat was ook mijn afweging. Win-win dus 🙂

  8. Marjolein schreef:

    Een aantal blogs had ik inderdaad gemist, leuk en interessant om nog eens door te lezen. Er zaten fijne tussen, vooral over GA, thnx!

    1. Jessie van Loon schreef:

      Ha Marjolein, fijn dat je geholpen bent met de tip over het filter in Google Analytics.

  9. Sandra schreef:

    Tof, ik ga Lumen ook downloaden en eens kijken wat ik daarmee kan!

    1. Jessie van Loon schreef:

      Sandra, downloaden is niet nodig. Is een gratis online tool. Dus neemt geen plek in op je harde schijf!

  10. Helena schreef:

    Zo’n teaservideo wil ik ook nog wel eens maken. Maar het lukt me nu nog niet om er tijd voor vrij te maken.

    1. Jessie van Loon schreef:

      Helena, hoeft niet veel tijd te kosten. Nou ja, ik weet niet hoe perfectionistisch je bent… Maar met Lumen ben je met 20 minuten klaar. Succes!

  11. Naomi schreef:

    Altijd leuk om terug te kijken.

    1. Jessie van Loon schreef:

      Dat ben ik met je eens. Ook al haal ik de cijfers uit Google Analytics, ik kijk stiekem natuurlijk wel alle posts even door 🙂

  12. Balou schreef:

    Altijd leuk om op deze manier, terug te kijken op de afgelopen blogs! Thanks voor de tips 🙂

    1. Jessie van Loon schreef:

      Graag gedaan. Ik heb niet eerder zo’n blog geplaatst, maar ik denk dat ik dit 1 à 2 keer per jaar in de agenda zet!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Koekje erbij? Deze website heeft cookies nodig om te kunnen draaien. Klik op OK of op NEE. Maak je geen keuze en blijf je op deze site, dan ga je automatisch akkoord met de cookies. Je kan op de privacy-pagina je toestemming altijd aanpassen.

Cookie settings

Vink aan welke cookies je toestaat op deze website.

FunctioneelFunctionele cookies zorgen ervoor dat de website correct kan draaien op alle apparaten.

AnalytischMet analytische cookies kunnen we de website optimaliseren, zoals op gebied van gebruiksvriendelijkheid.

Social mediaMet sociale media cookies kunnen we je gepersonaliseerde content laten zien op social media.

OverigeDit gaat om 3rd party cookies die niet vallen onder social media cookies of advertentie cookies.